El trànsit a Santa Coloma

Santa Coloma té seriosos problemes de mobilitat, tant interna com externa, com s’evidencia cada dia i, en els processos participatius desenvolupats els darrers anys, queda clar que és una problemàtica a resoldre prioritàriament.

Cercar una solució a aquesta complexa realitat amb un simple canvi de sentit d’alguns carrers, com ha fet l’actual equip de govern, és tenir poca visió. I més sense tenir en compte els estudis de mobilitat realitzats els últims anys per empreses especialitzades i les prioritats que han marcat ciutadans i ciutadanes del municipi al Pla Estratègic i el Projecte Educatiu de Ciutat.

En primer lloc, els estudis de mobilitat i les preferències de la ciutadania marquen com una prioritat principal i urgent la construcció de la carretera entre Cesalpina i la Via de Cornisa. L’actual govern municipal diu que això no és una prioritat i no figura en cap dels projectes que pensen realitzar en els propers quatre anys. Una altra sortida del municipi prevista per l’anterior govern de PROGRÉS era a la zona industrial de Massó i Carol, enllaçant amb la BV-2002 una vegada es realitzi el sector SCC123 (nova zona industrial i de serveis).

D’aquest planejament, l’actual equip tampoc en parla. Tots els estudis recomanen que l’Avinguda de Santa Coloma es faci de pujada i ara s’ha mantingut de baixada. La nova rotonda de la Via de Cornisa no té sentit tal com està feta i, a més, en pocs mesos s’haurà d’eliminar quan comenci la urbanització dels nous carrers del Pla de la Colònia Güell.

La nova ordenació del trànsit no resol els problemes de mobilitat interna al nostre municipi, ja que deixa un únic carrer de pujada (l’Avinguda dels Països Catalans) sense cap alternativa. Qualsevol incidència en aquest carrer col·lapsa l’entrada al poble i, a més, dirigeix el gruix del trànsit del poble per davant de l’Escola d’El Pla de les Vinyes, perjudicant els camins escolars i incrementant el perill en aquest punt (segons manifesten molts pares i mares de l’escola). Encara més, aquesta ordenació s’ha fet sense consultar a ningú (excepte una reunió informativa als veïns dels carrers afectats una vegada preses les decisions).

Ni informació als grups de l’oposició, ni a les Associacions de Veïns i Veïnes, de Comerciants, AMPAs… És el tarannà de l’actual govern municipal, s’ha perdut l’aposta per la participació ciutadana.

Tot plegat és un cúmul de despropòsits per no voler consultar i valorar els treballs sobre mobilitat fets anteriorment i, una vegada més, menysprear el treball i la opinió del grups de l’oposició i la ciutadania.


Felip Castillo - fcastillo@progres.cat

1 comentari:

Anònim ha dit...

A mi lo que me gustaría saber es quien ha diseñado la rotonda de Via Cornisa, principalmente para no contratarlo más.
Porque una rotonda (en mis pocos conocimientos) no es más que una carretera que se utiliza para interconectar varias vías y en la que ya se aplican unas reglas de prioridad, entonces que hacen tres stops y un ceda el paso en las cuatros vias que conecta esta rotonda??
Llegas a la rotonda y no sabes si tienes que pararte tu o el de la izquierda que también tiene un stop y mientras te lo piensas sale uno por el ceda el paso que ni te lo esperas y que como se presupone que tiene preferencia pues ni se para.
No se, espero sinceramente que no ocurra ningún accidente porque sería verdaderamente lamentable.