Aquest és l'article d'opinió de PROGRÉS a l'Actualitat municipal de setembre de 2015.
En aquesta ocasió publiquem la versió publicada i la versió ampliada original.
"El tall de la BV2002
previst a Sant Boi,
agreujarà els problemes de mobilitat que
patim i sumaran al
greuge que comporta estar situats en la
zona 2. La manca de
sensibilitat mostrada
a les reivindicacions
i peticions de l’Ajuntament per part del
Ministeri de Foment,
ens trasllada a fer
una crida al poble per
lluitar conjuntament
en defensa dels interessos i les necessitats de mobilitat i
dignitat, i instar-los a
trobar solucions."
Versió ampliada:
Les obres de connexió de l’autovia A2 amb l’A16 que està realitzant el Ministerio de Fomento comportaràel tall de la carretera BV2002 a l’alçada de Sant Boi de Llobregat durant un període previst de 10 mesos, en principi a partir del proper mes de febrer de 2016.
Versió ampliada:
Les obres de connexió de l’autovia A2 amb l’A16 que està realitzant el Ministerio de Fomento comportaràel tall de la carretera BV2002 a l’alçada de Sant Boi de Llobregat durant un període previst de 10 mesos, en principi a partir del proper mes de febrer de 2016.
Aquest tall agreujarà radicalment
els problemes de mobilitat que patim les ciutadanes i ciutadans de Santa Coloma de Cervelló, deixant les úniques sortides del municipi per la mateixa BV2002 en sentit Sant Vicenç (via ja actualment col·lapsada en hores punta) o la circulació per l'interior del nucli urbà de Sant Boi.
Tal situació s’afegirà al greuge que ja ens comporta
que l'Autoritat del Transport Metropolità ens situés a la zona tarifària 2,
malgrat l'Ajuntament de Santa Coloma tenia un conveni amb l'Entitat Metropolitana del Transport pel qual aportem la mateixa quatitat econòmica que els municipis que n'eren membres (0,6% de l'IBI) i que van conformar la zona 1.
En aquest punt, la manca de sensibilitat demostrada fins ara per atendre les
reivindicacions del nostre Ajuntament per part dels responsables de l’obra i del Ministerio de Fomento, per esmenar aquesta situació i
dotar-nos d’alternatives suficients i vàlides, interpel·la la societat civil del municipi com a motor-força de la lluita per la defensa
dels interessos i les necessitats de poder moure’s en llibertat i dignitat com
a poble, fent pinya al costat del Consistori, juntament amb altres pobles veïns també afectats (especialment Torrelles de Llobregat), per instar-los a trobar
solucions.
Reivindiquem:
- Incorporació de manera provisional del terme de de Santa Coloma de Cervelló a la zona tarifària 1 del transport públic, mentre durin les obres (i els seus efectes colaterals ) del tall de la carretera BV 2002
- Millora en l’acondicionament i dotació general de la BV2002 en tot el seu tram i en primer terme en el SCC-SVICENÇ, que quedarà en funcionament.
- Millora i desdoblament dels trams de connexió entre la BV2002 i les autovies, a l’alçada de Sant Vicenç.
- Dotar de carrils bici equipats i amb seguretat : un a la connexió entre els pobles de Santa Coloma de Cervelló i l’estació de Moli Nou-Sant Boi , amb pas per la Colònia Gúell; un altre amb la població de Sant Vicenç.
- Millores al ferm, amplada i seguretat de la Via Cornisa ( SCC-Colònia Güell- Sant Boi ).
- Constitució d’una autoritat superior del Dep. de Territori i S. que vetlli i tuteli les mesures viàries a pendre que puguin afectar als diversos municipis, per defensa de l’interès general ciutadà de tots els afectats
- Execució posterior de l’arranjament i ampliació de la BV 2002 plenament i amb tots els seus efectes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada